Veelgestelde vragen – Aanbod van Solease

Op deze pagina staan veelgestelde vragen over ons huurconcept, de materialen die we aanbieden, wat er allemaal is inbegrepen in de huurprijs, hoe de panelen geschakeld worden, etcetera. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

  • Waarom is Solease de beste keuze?

    Solease is de eerste in Nederland die zonnepanelen ging verhuren. Bij ons huur je voor een scherpe prijs voor hoge kwaliteit zonnepanelen die enorm betrouwbaar zijn, want op kwaliteit moet je zeker niet bezuinigen met een levensduur van 25 jaar.

    Wil je kopen? Dat kan natuurlijk ook. Je krijgt dat hetzelfde betrouwbare systeem als waar wij in investeren voor onze huurklanten.

    Waarom je bij ons klant wilt worden:
    ✓ Duizenden tevreden klanten door heel Nederland
    ✓ Klanten waarderen ons met een 9.2
    ✓ Veilige installaties door ervaren en gecertificeerde installateurs
    ✓ Scherpe prijs voor een zeer betrouwbaar systeem
    ✓ Systemen vanaf 4 zonnepanelen
    ✓ We werken met installateurs bij jou in de regio
    ✓ Goede prijs-kwaliteit verhouding
    ✓ We werken alleen met A-merken en materialen

    Waarom je bij ons wilt huren:
    ✓ Niet-goed-geld-terug garantie
    ✓ Het is flexibel: GEEN vaste huurperiode van 10 of 15 jaar
    ✓ Huren = incl. monitoring, onderhoud & reparaties
    ✓ Overnemen kan op elk moment tegen de dan geldende marktwaarde en zonder boete

  • Huren of kopen: wat past het beste bij mij?

    Zonnepanelen zijn sowieso een goede keuze, of je ze nou huurt of koopt. Zonne-energie is goed voor de portemonnee en goed voor het milieu. Maar liefst een miljoen (1.000.000!) huishoudens in Nederland kunnen dat bevestigen. Je kunt natuurlijk zelf het beste beoordelen wat bij jou past. Ons overzicht hieronder kan daarbij helpen. Zo kun je eindelijk een weloverwogen keuze maken en die zonnepanelen laten blinken op je dak. En belangrijker nog: je stopt met te veel betalen voor stroom. Vraag vooral eens een offerte aan of doe de online dakcheck.

  • Bij een ander aanbieder passen er meer panelen op mijn dak, hoe kan dat?

    Wij hebben ervoor gekozen om de zonnepanelen in geen geval te dicht bij de dakrand, dakgoot, of nok te plaatsen. Simpelweg omdat de wind op die plekken het meest krachtig is en we niet willen dat jouw dak of het zonnestroomsysteem beschadigt. Daarom werken we volgens extra strenge normen en richtlijnen bij het plaatsen van zonnepanelen. Vertelt een andere aanbieder dat er meer zonnepanelen op je dak passen? Dan kan het bijvoorbeeld zijn dat die aanbieder kleinere veiligheidsmarges hanteert (met alle risico’s van dien) of dat tijdens de installatie blijkt dat er toch minder zonnepanelen geïnstalleerd kunnen worden dan afgesproken. Beide situaties zijn niet wenselijk als je het ons vraagt!

    We kijken trouwens niet alleen naar de capaciteit van je dak, maar ook naar jouw energiebehoefte zodat we een advies op maat kunnen geven waarmee jij het meeste voordeel hebt. Dat wil zeggen dat we niet jouw dak maar gewoon zo vol mogelijk leggen (dan kom je onnodig duurder uit, want overproduceren is niet rendabel), maar juist zo dicht mogelijk bij jouw energieverbruik komen met het aantal zonnepanelen. Zo heb jij het meeste voordeel en wij een tevreden klant.

  • Hoe vraag ik de btw terug bij aanschaf van de zonnepanelen?

    Wanneer je klant bent bij Solease, kun je gebruik maken van onze btw-service. Wil je het toch zelf regelen, dan kun je in dit artikel vinden hoe dit werkt.

  • Wat is het verschil tussen serieel en parallel schakelen? En kan ik zelf kiezen?

    Onze experts houden met het legplan rekening met de mogelijkheden van jouw dak en jouw (toekomstige) energieverbruik. Afhankelijk van de schaduwinval, wordt er een keuze gemaakt voor een serieel of een parallel geschakeld zonnestroomsysteem.

    In onze blog: Zonnepanelen serieel of parallel schakelen, wat is beter? Leggen we het verschil uit.

    Je kunt bij een aanvraag jouw voorkeur geven en dan zullen wij kijken of het mogelijk is én rendabel. Wij zullen nooit een systeem aanbieden waarvan wij weten dat het niet optimaal zal presteren, ook al heeft de klant zijn voorkeur gegeven.

    Benieuwd naar het systeem en de kosten dat wij samenstellen? Prijzen opvragen

  • Kan ik zonnepanelen bij laten plaatsen als mijn stroomverbruik (blijvend) toeneemt?

    Voordat wij een legplan maken adviseren wij de klant om hun toekomstig verbruik te schatten, zodat het systeem ook in de toekomst passend is naar de energiebehoefte.

    Zonnepanelen bij laten plaatsen is mogelijk, afhankelijk van de omvormer die bij jouw thuis is geïnstalleerd. Een omvormer kan maar een bepaald vermogen aan. Als het zonnestroomsysteem meer vermogen heeft dan je omvormer aankan, dan kan dit voor schade zorgen. Wil je het systeem op je dak uitbreiden, maar past dit niet meer op de omvormer? Dan kun je een 2e systeem laten installeren, op voorwaarde dat er genoeg ruimte is op je dak voor minimaal 4 zonnepanelen.

    Het beste is om van te voren al een duidelijk beeld te hebben van het energieverbruik nu en in de toekomst. Wil je weten het mogelijk is om zonnepanelen op jouw dak te laten bijplaatsen? Stuur dan een e-mail naar info@solease.nl.

  • Ik wil mijn systeem uitbreiden, kan ik zonnepanelen bij laten plaatsen?

    Zonnepanelen bij laten plaatsen is mogelijk, afhankelijk van de beschikbare ruimte op je dak en van omvormer die bij jouw thuis is geïnstalleerd. Een omvormer kan maar een bepaald vermogen aan. Als het zonnestroomsysteem meer vermogen heeft dan je omvormer aankan, dan kan dit voor schade zorgen. Wil je het systeem op je dak uitbreiden, maar past dit niet meer op de omvormer? Dan kun je een 2e systeem laten installeren, op voorwaarde dat er genoeg ruimte is op je dak voor minimaal 4 zonnepanelen.

    Voordat wij een legplan maken adviseren wij de klant om hun toekomstig verbruik te schatten, zodat het systeem ook in de toekomst passend is naar de energiebehoefte. Het beste is om van te voren al een duidelijk beeld te hebben van het energieverbruik nu en in de toekomst.

    Wil je weten het mogelijk is om zonnepanelen op jouw dak te laten bijplaatsen? Stuur dan een e-mail naar info@solease.nl.

  • Zien alle zonnepanelen er hetzelfde uit of kan ik ook uit een bepaalde kleur of vorm kiezen?

    Op de markt heb je blauwe en zwarte zonnepanelen. In deze blog leggen we uit wat het verschil is. De zonnepanelen die wij leveren zijn volledig zwart, in de vorm van een rechthoek. Op deze pagina kun je meer informatie vinden over de materialen waar wij mee werken.

  • Hoe werkt mijn 14 dagen bedenktijd?

    De wettelijke bedenktijd geldt alleen voor kopen op afstand en niet voor huur, maar wij kiezen ervoor om toch een bedenktijd te hanteren. We houden 14 kalenderdagen aan vanaf de schriftelijke acceptatie van onze offerte. Dus: je stuurt een e-mail naar ons waarbij je aangeeft akkoord te gaan met de offerte. Vanaf dat moment gaat je bedenktijd in. Wil je er dan alsnog vanaf zien, dan kan je dat aan ons kenbaar maken per e-mail.
    Je kunt ook afzien van je 14 dagen bedenktijd. In dat geval kan het systeem meteen worden besteld zodra wij alle gevraagde informatie van je hebben verkregen en verwerkt. Hiervoor hebben wij graag per mail nogmaals een bevestiging. Onze contactgegevens staan hier: contact.

  • Het lukt mij niet om een offerte aan te vragen. Wat nu?

    Als het niet lukt om het aanvraagformulier te zien op solease.nl/offerte of in te vullen, kun je twee dingen doen;

    • ons bellen op 030 – 320 02 37. Je komt dan direct in contact met een medewerker.
    • een mailtje sturen naar info@solease.nl met daarin je naam, adres, e-mail en telefoonnummer. Dan nemen wij contact met je op.

    Kijk ook hier voor onze contactgegevens.

  • Wat is allemaal in de maandelijkse huurprijs inbegrepen?

    Indien je voor ons kiest, dan is er in de prijs inbegrepen:

    • Zonnestroom systeem
    • Financiering
    • Installatie
    • Monitoring
    • Onderhoud
    • Reparatie
    • Verzekering

    Specifiek weten wat je gaat betalen? Prijzen opvragen

  • Wat als de fabrikant van de zonnepanelen failliet gaat?

    Als verhuurder van zonnepanelen is dit ons risico. Kortom: Wij zorgen voor het onderhoud en de reparatie, dus als de fabrikant van de zonnepanelen failliet gaat, dan blijven wij zorgen dat je panelen goed blijven werken.

  • Hoe weet je dat je zonnepanelen hebt van goede kwaliteit, zodat ze niet voortijdig stuk gaan?

    Het is vaak lastig om de kwaliteit van zonnepanelen te beoordelen als je geen solar expert bent. Als je bij ons zonnepanelen huurt, ligt dit risico volledig bij ons. Daarom is het in óns belang er voor te zorgen dat we met de beste materialen werken. Niet alleen de kwaliteit van de panelen, maar ook de fabrikant is voor ons van belang.  Na veelvoudig en zorgvuldig research hebben wij onze partners geselecteerd, waarbij er goede en langdurige garanties zijn bedongen. Hierdoor ben jij, als klant van Solease, ook verzekerd van de beste kwaliteit als je het systeem later van ons overneemt.

  • Kan ik ook panelen op een grasveld plaatsen?

    Helaas bieden we deze optie niet. Het is technisch wel mogelijk, maar dit is veel gevoeliger voor schade en diefstal. Omdat wij verantwoordelijk blijven voor de panelen en de opbrengst ervan, is dit niet iets dat binnen ons aanbod ligt.

  • Heb ik een batterij nodig voor het opslaan van de stroom van de zonnepanelen?

    Nee, je blijft gewoon aangesloten op het elektriciteitsnet. Wanneer je meer stroom verbruikt dan je zonnepanelen opwekken, haal je het tekort uit het elektriciteitsnet. Het elektriciteitsnet fungeert dus als een virtuele batterij.

    Als de zonnepanelen meer stroom opwekken dan je op dat moment gebruikt, wordt het overschot teruggeleverd aan het elektriciteitsnet. Bij jouw jaarafrekening (na een jaar energie afname) bekijkt jouw energieleverancier hoeveel stroom jij hebt weggegeven en hoeveel jij hebt gebruikt. Dit streep je tegen elkaar weg en hetgeen wat overblijft, krijg jij terug van de energiemaatschappij of moet je bijbetalen. Bijvoorbeeld: je hebt 2900 kWh geproduceerd met jouw zonnepanelen en je hebt 3000 kWh verbruikt. Dan betaal je alleen nog maar voor de overige 100 kWh. Dit noemen we ook wel ‘salderen’. Vanaf 2023 wordt de salderingsregeling afgebouwd en wordt jouw opbrengst en verbruik op een andere manier verrekend.

Help ons verbeteren

Hebben bovenstaande antwoorden jou geholpen?

            

STAAT JOUW VRAAG ER NIET TUSSEN?

Neem dan contact met ons op. Onze klantenservice staat je graag te woord.
Contact