Veelgestelde vragen – Offerte

Op deze pagina staan veelgestelde vragen over de offerte. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder. Informatie over de zonnepanelen en toebehoren staan tussen de veelgestelde vragen over productinformatie.

  • Waar vind ik de offerte?

    Zodra je een offerteaanvraag hebt gedaan, kijken wij of je dak geschikt is. Zo ja, dan nemen we contact op om jouw wensen door te spreken. De offerte sturen we per e-mail naar het e-mailadres dat je opgegeven hebt.

  • Hoe kan ik mijn offerte laten aanpassen?

    Natuurlijk kan het zijn dat je tot nieuwe inzichten komt, of simpelweg van gedachte bent veranderd. Je wilt bijvoorbeeld een zonnepaneel meer of minder, liever een ander legplan, wisselen tussen een huur- of koopofferte. De offerte aanpassen kan in overleg met de solar consultant, natuurlijk met als voorwaarde dat het praktisch haalbaar is (lees: dat er genoeg ruimte is op je dak, de veiligheidsmarges niet worden overschreden, enzovoorts).

    Neem contact op met jouw solar consultant via op 030-320 02 37 of vermeld je offertenummer in een mailtje naar info@solease.nl.

  • Hoe ga ik akkoord met mijn offerte?

    We snappen dat je enthousiast wordt van een goed aanbod! Leuk dat je klant wilt worden! Akkoord gaan is heel simpel en kun je op twee manieren doen:

    1. Om akkoord te gaan met de offerte klik je op de knop in de mail waaraan jouw offerte is toegevoegd OF
    2. Mail jouw akkoord samen met het referentienummer van je offerte naar info@solease.nl.

    Heb je eerst nog vragen over je offerte, dan beantwoorden we die natuurlijk graag voor je. Bel 030-3200237 en vraag naar jouw contactpersoon.

  • Het lukt mij niet om een offerte aan te vragen, hoe doe ik dat?

    Als het niet lukt om het aanvraagformulier te zien op solease.nl/zonnepanelen/offerte of in te vullen, kun je twee dingen doen;

    • ons bellen op 030 – 320 02 37. Je komt dan direct in contact met een medewerker.
    • een mailtje sturen naar info@solease.nl met daarin je naam, adres, e-mail en telefoonnummer. Dan nemen wij contact met je op.

    Kijk ook hier voor onze contactgegevens.

  • Welke garanties krijg ik van Solease als ik een zonnestroomsysteem koop?

    Laten we eerst eens kijken naar alle verschillende garanties die er zijn. Ze zijn grofweg in te delen in 3 categorieën, hieronder staat de uitleg per categorie. Hoe lang je garantie krijgt, verschilt per onderdeel en kun je altijd terugvinden in je offerte.

    Installatiegarantie:
    In principe geldt een installatiegarantie alleen wanneer je het zonnestroomsysteem hebt gekocht. Wanneer je huurt, heb je namelijk de garantie op een werkend zonnestroomsysteem zolang je huurt. De installatiegarantie is ter aanvulling op de fabrieksgaranties op het materiaal en om je te beschermen voor mogelijke fouten die het installeren van het systeem met zich mee kan brengen. Eventuele gebreken in de installatie worden kosteloos verholpen, tenzij die géén gevolg zijn van het geleverde werk. Denk bijvoorbeeld aan een verkeerde kabelaansluiting of losgekomen montagemateriaal. Veel aanbieders geven een installatiegarantie van 2 tot 5 jaar. Bij Solease geven we 10 jaar installatiegarantie. Wij rekenen daarbij geen voorrij- of montagekosten.

    Productgarantie:
    Op alle onderdelen van je zonnestroomsysteem zit minstens 10 jaar volledige fabrieksgarantie, oftewel productgarantie. Op optimizers en constructiemateriaal zit zelfs 20 jaar of meer garantie. Hoe lang je precies garantie hebt, verschilt per onderdeel en staat altijd duidelijk per product vermeld in de offerte.

    Vermogensgarantie:
    Wij bij Solease hebben zonnepanelen opgenomen in ons assortiment die op lange termijn goed blijven presteren zodat je lang kunt genieten van het systeem. Op onze zonnepanelen zit daarom een vermogensgarantie van 25 jaar.

    Aangesloten bij SGZE
    Zowel tijdens het huren als na overnemen van de zonnepanelen biedt het voordelen dat Solease aangesloten is bij Stichting Garantiefonds Zonne-Energie (SGZE). In het geval dat je zonnepanelen bij ons huurt of wanneer Solease niet langer bestaat, dan kan SGZE jou ondersteunen als er problemen zijn. Zij begeleiden je naar een passende oplossing. Bijvoorbeeld als je er met ons niet uitkomt of als je na overname een beroep wilt doen op fabrieksgaranties. In beide gevallen (bij huur en koop) is het fijn om te weten dat jouw investering goed beschermd is. Wel zo prettig!

  • Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?

    De Algemene Voorwaarden vind je op onze website: solease.nl/algemene-voorwaarden. Welke voorwaarden voor jou gelden, staat altijd vermeld in de offerte.

  • Hoe hebben jullie mijn besparing/terugverdientijd berekend?

    Als je huurt zie je een besparing per maand staan. Deze besparing is berekend door de verwachte kWh-productie van het systeem te vermenigvuldigen met de gemiddelde stroomprijs (volgens Milieucentraal). Om het verschil tussen nu en straks te berekenen halen we de huurprijs van de besparing af. Dat ga je onderaan de streep besparen.

    Als je zonnepanelen koopt zie je een jaarlijkse besparing staan. Deze besparing is op dezelfde manier berekend als hierboven, alleen betaal je natuurlijk geen huur. Je besparing is daarom een stuk groter. Daartegenover staat dat je de zonnepanelen wel zelf moet kopen en daar komt de terugverdientijd om de hoek kijken. Je terugverdientijd is het aantal jaar dat je erover doet om een besparing te realiseren die evengroot is als de investering. Deze berekenen we door de nieuwprijs van het systeem te delen door de jaarlijkse besparing.

    In beide gevallen is nog geen rekening gehouden met de afbouw van de salderingsregeling.

  • Huren of kopen: wat past het beste bij mij?

    Zonnepanelen zijn sowieso een goede keuze, of je ze nou huurt of koopt. Zonne-energie is goed voor de portemonnee en goed voor het milieu. Maar liefst een miljoen (1.000.000!) huishoudens in Nederland kunnen dat bevestigen. Je kunt natuurlijk zelf het beste beoordelen wat bij jou past. Ons overzicht hieronder kan daarbij helpen. Zo kun je eindelijk een weloverwogen keuze maken en die zonnepanelen laten blinken op je dak. En belangrijker nog: je stopt met te veel betalen voor stroom. Vraag vooral eens een offerte aan of doe de online dakcheck.

  • Bij een ander aanbieder passen er meer panelen op mijn dak, hoe kan dat?

    Wij hebben ervoor gekozen om de zonnepanelen in geen geval te dicht bij de dakrand, dakgoot, of nok te plaatsen. Simpelweg omdat de wind op die plekken het meest krachtig is en we niet willen dat jouw dak of het zonnestroomsysteem beschadigt. Daarom werken we volgens extra strenge normen en richtlijnen bij het plaatsen van zonnepanelen.

    Vertelt een andere aanbieder dat er meer zonnepanelen op je dak passen? Dan kan het bijvoorbeeld zijn dat die aanbieder kleinere zonnepanelen aanbiedt, krappere veiligheidsmarges hanteert (met alle risico’s van dien) of dat tijdens de installatie blijkt dat er toch minder zonnepanelen geïnstalleerd kunnen worden dan afgesproken. Beide situaties vind je vast niet wenselijk!

    Daarnaast kijken we niet alleen naar de capaciteit van je dak, maar ook naar jouw energiebehoefte zodat we een advies op maat kunnen geven waarmee jij het meeste voordeel hebt. Dat wil zeggen dat we niet jouw dak maar gewoon zo vol mogelijk leggen (dan kom je onnodig duurder uit, want overproduceren is niet rendabel), maar juist zo dicht mogelijk bij jouw energieverbruik komen met het aantal zonnepanelen. Zo heb jij het meeste voordeel en wij een tevreden klant.

  • Hoe werkt mijn 14 dagen bedenktijd?

    Bij ons krijg je standaard 14 dagen bedenktijd. We houden 14 kalenderdagen aan vanaf de schriftelijke acceptatie van onze offerte. Dus: je stuurt een e-mail naar ons waarbij je aangeeft akkoord te gaan met de offerte of gaat akkoord via ons online offerteportaal. Vanaf dat moment gaat je bedenktijd in. Wil je er dan alsnog vanaf zien, dan kan je dat aan ons kenbaar maken per e-mail.

    Wil je het zonnestroomsysteem zo snel mogelijk op je dak hebben? Dan kun je ook afzien van je 14 dagen bedenktijd. In dat geval kunnen we het systeem direct bestellen zodra wij alle gevraagde informatie van je hebben verkregen en verwerkt. Hiervoor hebben wij graag per mail nogmaals een bevestiging.

  • Hoe bepalen jullie hoeveel zonnepanelen er op mijn dak passen?

    Als we naar je dak kijken, beoordelen we hoeveel zonnepanelen er op het dakoppervlak passen, welke plekken wel en niet rendabel zijn en in welke opstelling ze het meest opwekken. Vervolgens stemmen we dit af op jouw energiebehoefte. Met behulp van al deze informatie maken we een legplan en zo geven we een advies op maat waarmee jij ook op de lange termijn blij bent met het systeem. Dat wil zeggen dat we niet jouw dak maar gewoon zo vol mogelijk leggen (dan kom je onnodig duurder uit, want overproduceren is niet rendabel), maar juist zo dicht mogelijk bij jouw energieverbruik komen met het aantal zonnepanelen. Zo heb jij het meeste voordeel en wij een tevreden klant.

    Zegt een andere aanbieder dat er meer zonnepanelen op je dak passen?
    Wij hebben ervoor gekozen om de zonnepanelen in geen geval te dicht bij de dakrand, dakgoot, of nok te plaatsen. Simpelweg omdat de wind op die plekken het meest krachtig is en we niet willen dat jouw dak of het zonnestroomsysteem beschadigt. Daarom werken we volgens extra strenge normen en richtlijnen bij het plaatsen van zonnepanelen. Vertelt een andere aanbieder dat er meer zonnepanelen op je dak passen? Dan kan het bijvoorbeeld zijn dat die aanbieder kleinere zonnepanelen aanbiedt, krappere veiligheidsmarges hanteert (met alle risico’s van dien) of dat tijdens de installatie blijkt dat er toch minder zonnepanelen geïnstalleerd kunnen worden dan afgesproken. De laatste twee gevallen zijn niet wenselijk als je het ons vraagt!

  • Hoe weet je dat je zonnepanelen hebt van goede kwaliteit, zodat ze niet voortijdig stuk gaan?

    Het is vaak lastig om de kwaliteit van zonnepanelen te beoordelen als je geen solar expert bent. Als je bij ons zonnepanelen huurt, ligt dit risico volledig bij ons. Daarom is het in óns belang er voor te zorgen dat we met de beste materialen werken. Niet alleen de kwaliteit van de panelen, maar ook de fabrikant is voor ons van belang. Na veelvoudig en zorgvuldig research hebben wij onze partners geselecteerd, waarbij er goede en langdurige garanties zijn bedongen.

    Door de lange garanties en uitgebreide selectieprocedure ben jij, als klant van Solease, ook verzekerd van de beste kwaliteit als je het systeem later van ons overneemt. Of als de zonnepanelen direct bij ons koopt natuurlijk. Want wij kijken bij het samenstellen van het systeem alleen naar de instraling, het dak en de energiebehoefte en niet naar de voorkeur voor koop of huur. Met andere woorden: bij iemand die koopt, installeren we hetzelfde systeem als waar wij investeren voor onze huurklanten.

    Is je interesse gewekt? Vraag dan eens een offerte aan. Dit is uiteraard gratis en vrijblijvend.
       Offerte aanvragen

  • Ik heb geen meterkast foto's, want ik woon er (nog) niet. Wat nu?

    Om er zeker van te zijn dat het systeem wat we maken past op de aansluitingen in jouw huis, is het belangrijk dat wij foto’s ontvangen van de meterkast. Je kan hiervoor contact opnemen met de makelaar of met de bewoner van jouw (toekomstige) huis. Deze kan foto’s (laten) maken. Lukt dat niet? Vraag dan welke type aansluiting en wat voor meter er in de meterkast zit. Met deze informatie komen wij meestal ver genoeg om de installatie goed voor te bereiden.

  • Kan ik zonnepanelen bij laten plaatsen als mijn stroomverbruik (blijvend) toeneemt?

    Voordat wij een legplan maken adviseren wij de klant om hun toekomstig verbruik te schatten, zodat het systeem ook in de toekomst passend is naar de energiebehoefte.

    Zonnepanelen bij laten plaatsen is mogelijk, afhankelijk van de omvormer die bij jouw thuis is geïnstalleerd. Een omvormer kan maar een bepaald vermogen aan. Als het zonnestroomsysteem meer vermogen heeft dan je omvormer aankan, dan kan dit voor schade zorgen. Wil je het systeem op je dak uitbreiden, maar past dit niet meer op de omvormer? Dan kun je een 2e systeem laten installeren, op voorwaarde dat er genoeg ruimte is op je dak voor minimaal 4 zonnepanelen.

    Het beste is om van te voren al een duidelijk beeld te hebben van het energieverbruik nu en in de toekomst. Wil je weten het mogelijk is om zonnepanelen op jouw dak te laten bijplaatsen? Stuur dan een e-mail naar info@solease.nl.

  • Wat is allemaal in de maandelijkse huurprijs inbegrepen?

    Indien je ervoor kiest om bij Solease zonnepanelen te gaan huren, dan is er in de prijs inbegrepen:

    • Zonnestroom systeem
    • Financiering
    • Installatie
    • Monitoring
    • Onderhoud
    • Reparatie
    • Verzekering

    Specifiek weten wat je gaat betalen? Vraag dan een offerte aan.

  • Het totale vermogen van mijn zonnepanelen is hoger dan mijn omvormer, klopt dit wel?

    In bepaalde gevallen adviseren we een systeem waarbij de omvormer kleiner is dan het vermogen van de zonnepanelen. Wil je weten waarom wij voor een bepaalde omvormer kiezen en wat de voordelen zijn van een te kleine omvormer? Lees dan onze blog: “Waarom is het vermogen van mijn zonnepanelen groter dan mijn omvormer aankan?“.

Help ons verbeteren

Hebben bovenstaande antwoorden jou geholpen?

STAAT JOUW VRAAG ER NIET TUSSEN?

Neem dan contact met ons op. Onze klantenservice staat je graag te woord.
Contact